2015. szeptember 22., kedd

The first step you take is the longest stride

Tökéletes tervekkel indultam el otthonról, és ezekkel egészen a kollégium ajtajáig el is jutottam, aztán az élet átírta mindet...a sors meglepetése miatt semmi se a megszokottan alakult. Nem panaszkodhatok, mert az életem egyszerűen fantasztikus lett és nem tudok elég jó kifejezést használni a boldogságom körülírására, de az bántott (sőt igazából még mindig bánt, és ameddig be nem hozom a lemaradást bántani is fog), hogy nem kezdtem el tanulni időben, és cseppet se tudtam magam tartani az újabb és újabb "ezt még be lehet hozni, ha most így és így belekezdek" tervekhez. Természetesen azt is kigondoltam, mikor és mikről fogok írni, hogy minden létező lelkesedésem megpróbálom átadni nektek, aztán elmondom mekkora csoda kézben tartani egy agyat, arra gondolva, hogy életed legnagyobb álmának tárgyát vetted kézbe, de aztán a csoda elszállt, mert úgy ültem az órán hogy semmit se tudtam, és legszívesebben zokogva kirohantam volna a teremből, amikor már evidens és "nem is részletezem, mert ezt már úgyis tudják" mondatok egész sora hangzott el...


 Szóval eltelt három hét, és én még mindig nem állok ott, ahol szeretnék, ezért ( hogy elkerüljem a túl hamar bekövetkező összeroppanást ) elővettem minden tavaly összegyűjtött ötletet, motiváló képet, elrendeztem a jegyzeteket, rendet raktam a könyvek között és megtettem az első lépést. Szombat reggel leültem, kinyitottam mindent ami kellhet és csak olvastam és jegyzeteltem, semmi időbeosztás, semmi elvárás, csak hagytam magam belemerülni. A hétvége szinte teljes egészében így telt el, és vasárnap egy igazán érdekes érzés fogott el, az hogy jól esett éjszakába nyúlóan tanulni, és senki se gondolja hogy mazochista stréber lett belőlem a nyáron de boldoggá tett az hogy haladtam, hogy hasznosan töltöttem az időmet, az hogy tettem valamit a jövőmért. A remény halvány szikrája megcsillant, és most hajnal kettőkor, zenét hallgatva, miután elkezdtem az élettan tételeket kidolgozni, és végre eljutottam ide, hogy írjak egyszerűen minden olyan amilyennek lennie kell.
Szuper hangulat és támogató légkör a szobánkban, elképesztő barátok, a legjobb város és még ha késve is de most már a rengeteg motiváció. :) 


De hogy ne hagyjam ki a jóból az én hűséges olvasóim és egyben inspirációm hatalmas forrásait néhány nálam eddig bevált ötletet közhírré tétetek. 

1. (az első és jelenlegi kedvencem) Ha valamikor is egy órán elfog az az érzés, hogy te jó ég mennyire tanulni kellene, és hogy most legszívesebben otthagynád az egészet és beülnél a könyvtárba, majd már mindent átnézve visszajönnél, hogy értelme is legyen az órán ülésnek, akkor ezt az érzést vedd elő amikor a nap végén hazaérsz és épp kezdenéd elindítani a következő részt a sorozatodból (persze csak arra az időre míg eszel pár falatot...). 

2. Barátkozzatok meg az első sor gondolatával! Nem viccelek, nem kell okostojás strébernek lenni ahhoz, hogy legelöl üljetek, viszont nagyon is praktikus hely: biztosan halljátok a tanárt, látjátok ami a táblára kerül és nem utolsó sorban nem sok embernek lenne mersze bealudni vagy épp végig telefonozni az órát a tanár orra előtt.

3. A "How to become a morning person" email-csomagom első tanácsa volt, hogy minden nap ugyanabban az időben kell felkelni, még akkor is ha bőven lenne időd aludni. Azt hiszem ez az egyetlen fogadalmam amit meg tudtam tartani és most már hogy túl vagyok a 21 napon, ami alatt elvileg egy szokás kialakul, saját tapasztalatból mondhatom hogy ez egy szuper ötlet. Ha nincs korán órám a plusz időt ki tudom használni egy jó reggelizésre, bevásárlásra vagy tanulásra, de a legjobb az egészben az hogy ezzel kevésbé nehéz felkelni azokon a napokon is amikor sietni kell reggel. 

4. Nem győzöm elégszer mondani a tanulókártyák hasznát, úgyhogy itt is elmondom : miközben veszitek az anyagot, a legfontosabb infókról csináljatok kis kártyákat, így egy dolgozat, vagy vizsga előtt az utolsó pillanatokban lesz mihez nyúlni. (És egymás kérdezgetéséhez is szuper kis társasjáték készül el eközben. :) )

5. (Ennél a pontnál csaltam picit,de jó lenne ha ez egy nálam tényleg bevált módszer lenne...) Az egy nagyon hasznos és jó dolog, ha már úgy mentek be egy előadásra (azért csak az előadást mondom, mert elvileg a gyakorlatokra már alapból így mentek és semmi szarkazmus nincs ebben a mondatban), hogy tisztában vagytok a témával, bejelöltétek a kérdéses részeket, amikre jobban oda kell figyelnetek, és ha valaki ezt megcsinálja minden órán kérem szépen hogy keressen fel és lepjen meg azzal hogy elárulja a titkát. :)

6. A legfontosabb Szívek szállodája üzenet: a kávé csak annyira fontos, mint a levegő. 

7. Szeretnék javasolni egy hasznos, de leginkább eszméletlen cuki alkalmazást, ami most a kedvenceim közé tartozik. A neve nagyon kreatív módon Forest, és nem túl bonyolult rendszer, a lényege az, hogy be kell rajta állítani  a kívánt időt amit egyhuzamban tanulásra szánunk, és ez alatt az idő alatt kinő egy fa..., igen tudom nagyon gyerekesen hangzik, de hogy miért is tetszett (ha nem elég az hogy cuki) meg ennyire: ha le szeretném állítani az visszaszámlálót, akkor a Stop felirat helyett a Give up jelenik meg, ami sok esetben elegendő a lelkiismeret furdaláshoz, de ha ez még nem elég és mégis feladom, akkor a fa meghal és onnantól kezdve a erdőben ott fog virítani a kudarcom. Egy próbát szerintem megér. :)




8. Jelenleg utolsó, de egyben leginkább személyes ötletem következik, amit még anyától tanultam és a francia érettségin bizonyult a leghasznosabbnak nálam. Biztos veletek is előfordult már, hogy bár sokat tanultatok és már a könyökötökön jönnek ki a legfontosabb szabályok és törvényszerűségek, de amikor nekiültök megírni egy dolgozatot, vagy épp dolgozzátok ki a tételt valahogy a legalapvetőbb dolgok se jut már eszetekbe. Egy szóbeli esetén még ha szerencsétek van rákérdeznek vagy rávezetnek és akkor nem olyan gáz a helyzet, de az írásbelin, ha egyszer nincs leírva akkor nincs. Ezt a kellemetlen helyzetet lehet kikerülni azzal, hogy abban a pillanatban amikor nekikezdetek, a legfontosabb képleteket, szabályokat, igeragozásokat leírjátok és így közben ha nem jutna eszetekbe csak le kell olvasni azokat. 

ui.: Kívánok mindenkinek utólag is sikeres évkezdést és nagyon fontos üzenetem azoknak akik hasonlóan úgy érzik, hogy már rég el kellett volna kezdeniük az idei hajtást, legyen szó épp az érettségiről vagy egy szigorlatról, még nem késő elkezdeni és ha kell egy jel kezdőlökésként, akkor ez most az. Öltözzetek fel kényelmes ruhába, készítsetek elő mindent, főzzetek egy teát és fogjatok neki! Kitartás kedveseim! :)


Baboca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése